Atibaia, Brazi, 10. travnja 2014. – Četrdesetak stručnjaka sa svih kontinenata – vodeći mislioci, pastori i službenici – sastalo se u blizini São Paula u Brazilu od 30. ožujka do 2. travnja na Lausannskim globalnim konzultacijama o Teologiji prosperiteta, siromaštvu i evanđelju. Konzultacije su vodili Valdir Steuernagel, član Lausannskog upravnog odbora, i Marcos Amado Lausanne Međunarodni zamjenik ravnatelja za Latinsku Ameriku.
Konzultacije su se održale kao ispunjenje obveza Lausannskog pokreta preuzetih u Cape Townu u listopadu 2010. da će se angažirati oko glavnih problema s kojima se susreće Crkva, a koji se navode u Capetownskom iskazu o predanju. Također se naslanjaju na već odrađen posao od strane Lausannske teološke radne skupine o evanđelju prosperiteta u Akropong, Gana, 2008.-2009.
Jasno je da ne postoji samo jedna ‘teologija prosperiteta’. Teologije prosperiteta se manifestira u različitim oblicima. Sadašnji glavni problemi su oblici koji potkopavaju istinu evanđelja, parodiraju Božju milost, i pripisuju moć propovjedniku, što izvrgava lakrdiji snagu Duha Svetoga koji djeluje kroz ispravno propovijedanje Svetoga pisma. Lažna teologija naširoko je prihvaćena na Zapadu. Femi Adeleye iz Gane, direktor crkvenih partnerstva za World Vision International, posebno je ukazao na utjecaj koji na tom području imaju američkih televizijski evangelizatori. Također je prepoznato, kao što je jasno rečeno u Capetownskom iskazu o predanju (odjeljak IlE), da Bog doista blagoslivlja na materijalne načine i da može postojati pravi, biblijski odnos između njegovog blagoslova i ljudskog prosperiteta.
Doprinosi u Atibaiji su propitivali povijesne, sociološke, kulturne, gospodarske i teološke kontekste u kojima se pojavljuju učenja o prosperitetu. Prezentacije su donijele dobro istražene i prodorne uvide. Ispitali su narav tih konteksta i stvorene poteškoće, posebice za one koji su biblijski nepismeni i nisu u stanju ispravno vrednovati ono što čuju. Dok su takvi ispadi na nekim mjestima očigledniji od drugih, uvijek u sebi kriju neodgovarajuće učenje o stvaranju, grijehu i milosti što je primjetno u crkvi u mnogim zemljama.
Svaki je govornik pokazao duboko poznavanje barem jednog kontinenta, a plenarna je rasprava ponudila daljnje uvide. Prikazane su sljedeća izlaganja:
* ‘Temeljni dokument’ (Valdir Steuernagel, Maicon Steuernagel)
* ‘Što je to Teologija prosperiteta: sociološki pregled’ (Paul Freston)
* ‘Nova apostolska reformacija i Teologija prosperiteta’ (Martin Ocaña)
* “Dati da bi se dobilo u evanđelju prosperiteta i Novome zavjetu’ (David Downs)
* ‘Protestantska radna etika i Teologija prosperiteta’ (Paul Miller)
* ‘Kritika načina na koji se koristi Biblija’ (Femi Adeleye)
* ‘Potraga za ravnotežom: prosperitet i siromaštvo u Bibliji’ (Kwabena Asamoah – Gyadu)
* ‘Kako Teologija prosperiteta prodire u teologiju i praksu Crkve?’ (Daniel Salinas)
* ‘Etički Dimenzije teologije prosperiteta’ (Vinay Samuel, Joel Edwards)
* ‘Možemo li ponuditi bolju teologiju?’ (Rosalee Velloso Ewell)
Michael Oh, izvršni direktor Lausannskog pokreta, dao je završni govor iz Rimljanima poslanice 12. poglavlja, pod naslovom ‘Poziv Crkvi na poniznost, integritet i jednostavnost’. Svoje je izlaganje završio pozivom na radosno darivanje: ‘Kako davati? Prema našem financijskom siromaštvu kako bi mnogi mogli biti duhovno obogaćeni. Vođe ne mogu bježati od govora o novcu iz jednostavnog straha da ne budu optužni da zastupaju teologiju prosperiteta. Moramo potaknuti biblijsko, velikodušno darivanje – žrtveno davanje ili ćemo i mi biti u krivu’.
Video prezentacije kao i tekstovi bit će dostupni tijekom ovog mjeseca.