U organizaciji Saveza baptističkih crkava Republike Hrvatske (SBC RH) i Evanđeoske pentekostne crkve u Republici Hrvatskoj (EPC RH) u Life Centru u Crikvenici je od 01. do 03. ožujka održan stručni skup za vjeroučitelje baptističkog i evanđeoskog pentekostnog vjeronauka pod nazivom Mjesto vjeronauka u „Školi za život“.

Na skupu je sudjelovalo 70-tak vjeroučiteljica i vjeroučitelja iz crkvi reformacijske baštine, Saveza baptističkih crkvi, Evanđeoskih pentekostnih crkvi, Kristovih crkvi i Crkve Božje te drugih kršćanskih crkvi.

Prvog dana je, nakon pozdravnih riječi predstavnika Agencije za obrazovanje Tomislava Tomasića, govorio, na temu Poveznica škole, vjere i života, Giorgio Grlj, pastor Baptističke crkve Rijeka.

Tom je prigodom naglasio, između ostalog, kako je vjeronauk dio misije crkve kojim se mladim ljudima služenjem nastoji pomoći da razumiju, prihvate i ispune sliku Božju, koja je Adamovim odlaskom od Boga nagrđena, a u Isusu Kristu obnovljena i po Duhu Svetome omogućena.

Prema njegovim riječima, razumijevanje, prihvaćanje i ispunjenje slike Božje u sebi potrebno je ostvarivati kroz odnose, racionalnost, emocije i volju, kazao je pastor Grlj.

Drugog dana su, nakon uvodne motivacije, koji je vodila Lidija Stojković, predstavnice Agencije za obrazovanje Tihana Petković i Anita Jakovljanec, članice Radne skupine za katolički vjeronauk, govorile o eksperimentalnom programu „Škola za život“, te su naglasile, između ostalog, kako je osnovni sadržaj tog programa povećati kompetencije učenika u rješavanju problema i povećati zadovoljstvo učenika u školi te motivacije njihovih učitelja.

Prema njihovim riječima, eksperimentalni program se primjenjuje u 74 eksperimentalne škole, od toga u 84 osnovne i u 26 srednje škole iz svih županija u Hrvatskoj. Eksperimentalni program provodi se u 1. i 5. razredu osnovnih škola te u 7. razredu za predmete biologija, kemija i fizika, dok se u srednjim školama provodi u 1. razredu gimnazije u svim predmetima te u 1. razredu četverogodišnjih strukovnih škola u općeobrazovnim predmetima.

Cilj eksperimentalnog programa je provjera primjenjivosti novih kurikuluma i oblika metoda rada te novih nastavnih sredstava s obzirom na ciljeve povećanje kompetencija učenika u rješavanju problema i povećanje zadovoljstva učenika u školi te motivacija njihovih učitelja i nastavnika, istaknule se predavačice Petković i Jakovljanec .

Govoreći o nastavi vjeronauka, predavačice su naglasile kako su važne izmjene usmjerenost na ishod, usavršavanje u aktivnim metodama rada, kako se koriste različite metode formativnog vrednovanja te je važno mišljenje vjeroučitelja.

Nakon predavanje održane su prezentacije animirane serije Superbook (Vanja Bule), o održavanju dječjih kampova i rada s mladima i Romima u Čakovcu (Danica Košak) te o CEF-ovom programu o učinkovitom poučavanju djece (Rujana Čanji).

U popodnevnim satima održane su radionice Biblija i život vjeroučenika (Ildiko Hornjik), Molitva i život vjeroučenika (Petra Bohal), Vjeroučenici u životu crkve (Timothy I. Špičak) i Vjeroučitelj u životu vjeroučenika (Svjetlana Mraz).

U večernjim satima slavljenje i obožavanje Gospodina vodio je riječki glazbeni tim RiStream bend, koji je pokrenut u travnju 2013. godine s ciljem pomaganja ljudima u izgradnji osobnog odnosa s Isusom Kristom te upoznati mlade ljude u Rijeci s Evanđeljem.

Trećeg dana održano je bogoslužje na kojem je, u uvodnom dijelu, dipl teolog Špičak kroz biblijski tekst o vrstama tla i plodovima koja ta tla donose (Evanđelje po Mateju 13,4-7 i 18-23) potaknuo sudionike seminara da razmijene mišljenja o tim izazovima.

Propovijed je održao pastor EPC Dar milosti, Šibenik Laslo Hornjik, koji je naglasio, čitajući retke iz Prve poslanice Korinćanima 15,58 kako služba vjeronauka nije uzaludan i besplodan trud u Gospodinu, već donosi plod u pravo vrijeme.

U završnom dijelu seminara sudionici su sudjelovali, pod vodstvom br. Špičaka, u podijeli i blagovanju Gospodnje večere.

Robert Bogešić