Zagreb, 20. rujna 2025. (PEV/IBA) – Dana 20. rujna 2025. godine u dvorani Baptističke crkve Zagreb održan je, u organizaciji Saveza baptističkih crkvi u RH (SBC RH) i Evanđeoske pentekostalne crkve u RH (EPC RH), stručni skup vjeroučitelja baptističkog i evanđeosko pentekostalnog vjeronauka u Republici Hrvatskoj „Umijeće slušanja“, na kojem je sudjelovalo 60-tak vjeroučiteljica i vjeroučitelja crkvi reformacijske baštine te drugih kršćanskih crkvi.
Nakon uvodnih riječi pozdrava koje je održala Svjetlana Mraz, voditeljica stručnog tima za vjeronauk, slavljenje Gospodina vodio je tim sastavljen od glazbenika iz više baptističkih crkvi u Hrvatskoj.
U prvom dijelu skupa prvo predavanje održao je pastor Baptističke crkve u Petrinji i vjeroučitelj Timotey Ivan Špičak na temu „Bog koji govori i sluša“. Posebno je naglasio kako je Bog savršen govornik i slušatelj te Bog komunicira sa čovjekom koji ga treba aktivno slušati, jer Bog želi da ga čujemo, slušamo i djelujemo. Bog, kao posljedicu aktivnog slušanja vrednuje govor, slušanje, poslušnost i djelovanje, kazao je pastor Špičak, dodajući kako je Bog kroz povijest birao načine, kao što su pisana Božja riječ, molitve te posrednike, kao što su svećenici i proroci da bi se vjernici izgrađivali kao aktivni slušači.
Zato je važno biti mudar govornik, potrebno je pomno slušati, voljno izvršavati te pravedno činiti zaključio je pastor Špičak.
Drugo predavanje održala je prof. hrvatskog jezika Danijela Horvat na temu „Aktivno slušanje kao temelj komunikacije“ te je tom prigodom naglasila, između ostalog, kako čuti i slušati nije isto, jer kada čujemo to je fizička aktivnost, dok je slušanje mentalna aktivnost.
Prof. Horvat je istaknula kako je potrebno aktivno slušati jer se time pokazuje interes i briga, bolja je informiranost, kvalitetnija komunikacija te veća suradnja i kvalitetnije rješavanje problema.
U drugom dijelu skupa održana je radionica „Vježbe aktivnog slušanja u nastavi vjeronauka“, koju je vodila učiteljica i vjeroučiteljica Irena Mihaljević. Sudionici skupa su imali prilike kroz nekoliko različitih vježbi na kreativan način provjeriti koliko su sami spremni aktivno slušati. Osobita je vrijednost što sve vježbe u kojima su i sami sudjelovali, vjeroučitelji mogu prilagoditi i primijeniti u radu s vjeroučenicima.
Robert Bogešić
